۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

مدیر منابع آب شهرستان کاشان:

چاه‌های غیرمجاز آب در شهرستان کاشان مسدود می‌شود

چاه‌های غیرمجاز آب در شهرستان کاشان مسدود می‌شود

کاشان - مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان مسدود می شود.

محمدرضا نرجسیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود رودخانه های متعدد در کاشان اظهار داشت: این رودخانه ها توسط منابع آب لایروبی می‌شود تا در مواقع بحران مشکلی برای شهروندان کاشانی پیش نیاید.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه حیدر در کاشان ابراز داشت: این رودخانه به طول یک کیلومتر لایروبی شد.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان از دیگر اقدامات این مدیریت را دیواره چینی رودخانه های کاشان دانست و تصریح کرد: این موضوع در روستاهای شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به دیوار چینی رودخانه سادیان، اردهال و برزک گفت: مقدار دیوار چینی برای این رودخانه ها کلاً ۱۹۰۰ متر بوده است که با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.

نرجسیان با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مدیریت منابع آب کاشان کاشان در حوزه آزادسازی رودخانه ها است، افزود: طی دو سال گذشته ۲۴ هزار مترمربع از بستر و حریم رودخانه های کاشان آزادسازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی کاشان و قرارگرفتن در منطقه گرم و خشک خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی باعث فرونشست در برخی از مناطق شهرستان شده است.

مدیر منابع آب کاشان با اشاره به لزوم ساماندهی چاه های آب در کاشان گفت: چاه های غیرمجاز در شهرستان کاشان مسدود می شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت منابع آبی در شرایط کنونی دارای اهمیت بسزایی است، افزود: مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت کمک شایان توجهی برای تقویت منابع آب است که به جدیت آن را دنبال می کنیم.

کد خبر 6236164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha